torsdag 5 april 2012

Dags för att röja!

Då skulle ärmarna kavlas ut och så skulle jag röja i trädgården, planen var att klippa gräset, ta bort två träd som har självsått sig i häcken och som som har vuxit sig gigantiska och sedan flisa ner allt. Tanken var att sambon skulle häpna när han kom hem och säga, shit vad du har varit duktig! Jo, i mina drömmar! När jag öppnar uthusets dörr, möts jag av kaos! Inbrott? Nej, sambon! Han är  en riktig stök nisse. Ovanpå min stackars gräsklippare har han lagt min flismaskin! Ovanpå denna ligger min röjsåg! Varför? När jag väl konkat ut allt och lyckats få ut mitt monster till gräsklippare så är tanken tom. Ok, ner med ungarna i vagnen och så drar vi till macken.
Väl hemma igen så tankar jag och så tar jag tag i snöret och drar! Förväntar mig ljudet av en spinnande motor som ekar mellan husen, men icke. Jag drar mig blå i huvudet och det hela slutar med att jag sur sitter här framför datorn istället! Nu hoppas jag att sambon kan mecka lite så vi får igång klipparen! Man vill ju ha fin gräsmatta till Påsk.
Jag var ute och fotade lite ialla fall. Här kommer några foton att njuta av!


Glömde att berätta att jag skickat in en ansökan för att bli kursledare på Medborgarskolan, tänkte att jag kunde hjälpa folk med att planera sina trädgårdar, berätta vad man ska tänka på, hur man går tillväga, hjälpa till med växtval och likande. Vi får se om de nappar!




Glad Påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar