lördag 14 april 2012

Plantera med huliganer

Då var himlen blå och solen skiner och livet är härligt. Ut med ungarna, nu planterar vi!


Precis så här kladdig blir man när man planterar!

Vi har inte bara hunnit med att plantera våra fröer, jag har även börjat att ta bort allt gräs som vuxit upp mellan plattorna. Letat upp några nya jordgubbsplantor, familjen börjar ju bli stor så vi behöver många plantor.
Planterade även om min åbrodd, de ska ju vara bra som skydd mot häxor och troll och andra onda ting så den är viktig, sedan att den luktar Cola är ju inte fel!


Här är en av gynnarna som vi hittade i komposten, till barnens förtjusning!


I år så har jag inte gjort som jag brukar, jag brukar så fröna i små plastkurkor som jag sedan skolade om. Men så tyckte sambon att jag hade för många krukor så vi gav bort de flesta till min far. Nu valde jag att plantera i större krukor, och så får jag dela på plantorna när de behagar att titta upp.

Men jag tycker nästan att det ser trevligare ut med en massa keramikkrukor än en massa svarta och gröna i plast.


Vattna är viktigt, här kör jag med barnarbetare!

Någon som alltid vill vara med där det händer saker är Lillehunnen! En gammal dam på 12 år.


Eftermiddagen ägnades åt att plugga lite lignoser genom att läsa i min nyinköpta bok "Knoppar och skott"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar