fredag 13 april 2012

Förberedelser inför sådd

Då hoppas jag på fint väder i morgon, planen är att så mina fröer. Så idag har jag nallat i komposten. Plockade fram en massa härlig svart kompost och lade den i rullebören "skottkärran". Tänkte att den kan stå i solen lite och torka.



Komposten ska jag sedan blanda ut med lite sand. Det roliga är att när man använder sig av kökskompost så som jag gör nu, så kommer det alltid upp en massa tomat och paprika plantor i krukorna. Inte mej emot! Tyvärr har jag nog vädergudarna emot mig, det ser nämligen ut som om det ska regna i Skåneland i morgon!

Mina favoriter har börjat titta upp ur jorden, det är den gula nunneörten som är så tacksam. Den självsår sig på häriga platser och verkar alltid hitta fina små hörn att gro i!


När jag var ute och lapde lite sol i dag med mina tre hundar och min lillkille så hoppade det in en hund i min trädgård och ville äta lite på en av mina dräktiga tikar. Min stora hund gick emellan och skyddade den lilla chihuahuan som tur var. Jag säger till ägaren som är en anläggningsarbetare som arbetar inne hos grannen att de får inte låta hunden hoppa in till mina hundar. Men det var vist inte farligt! Öh, enligt vem? Jag försökte förklara att det är inte lämpligt att deras hund är inne och tuggar på mina hundar, det är farligt, det kan bli skador och dyrt! Men det är lättare att hälla van på en gås än att få ägaren att fatta att jag inte ville ha hans hund tuggande på mina.


Den smartaste av de tre hundarna, den som sköter sig själv och skiter i de andra, alltså inte den som blev lite naggad i kanten. Smulan! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar