tisdag 10 april 2012

Syrad rödlök

Förkovrat mig på nätet om syrning av grönsaker. Provade idag en liten fusk syrning. Jag syrade rödlök.
Två rödlökar
Saften av en citron
1/2 tsk salt
1 nypa socker
Och nu väntar vi minst en timme innan vi får provsmaka!



Idag kom det efterlängtade kuvertet med fröerna. Jag får alltid lägga band på mig så att jag inte köper för mycket. Har några påsar med solroser som jag också ska plantera utöver de tio påsar jag köpte.



Det blev: Gul vaxböna, två sorters körsbärstomater,vinterpumpa, druvgurka, prydnadspumpor, valmo, slingerkrasse, ringblomma och morot. Jag som inte har något riktigt grönsaksland hade tänkt att plantera mycket i rabatterna. Vi får se hur det kommer gå. Sedan har jag ju ett problem till, jag har ju ganska aggressiva sniglar och snäckor. Och så har vi Själparna, det vill säga barnen, som nog är värre i rabatterna än både hundar, sniglar och mullvadar tillsammans. Hoppas hoppas nu på att det blir fint väder de kommande dagarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar