söndag 22 april 2012

På kant med kanten!

Gräset har smugit sig in över plattorna så det var bara att plocka fram spaden och börja kanskära, jobbigt värre men fint blev det.
Sedan så har jag beskurit klätterrosorna, de har en svampsjukdom, svartfläcksjuka. Jag försökte att beskära ganska hårt, ta bort alla döda skott och grenar. Stickigt värre och jag vet att jag uttalade många fula ord i processen! Klippte även ner lavendelen, även den hade brett ut sig över gången. Även rabatterna fick sig en kantbeskärning.
Det är kul när det verkligen syns att man har arbetat med trädgården.
Var ute med kameran nu på morgonen efter att regnet hade strilat en studn. Doftade underbart.



Jag fick hjälp av en framtida Landskapsingenjör! Svårt bara att få honom att sluta tugga på spaden!



En äldre sort av hyasint, med ganska glest mellan blommorna. Så vacker och doftar underbart.



 



Syren i färd med att slå ut!

Jag har planterat lite jordgubbat också och när jag var inne på Tradera så hittade jag klättrandejordgubbar, detta måste jag testa! Är ju kanon om det fungerar om man inte vill ha ett jätte land med jordgubbar som man måste vakta för att inte alla sniglar och snäckor ska ta sig ett gratis skrovmål. Det ska jag testa!






1 kommentar:

  1. Hej!
    Klättrande jordgubbar lät intressant. Det ska jag kika närmare på. Undrar om det finns där jag bor.

    (Hittade dig via Familjeliv. Lade in en länk till dig från min blogg, hoppas att det är ok)

    SvaraRadera